line line

Σχολιασμός για τα θέματα των Πανελλαδικών στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών της Θεωρητικής Κατεύθυνσης & των Μαθηματικών Θετικής-Τεχνολογικής Κατεύθυνσης

Σχολιασμός για τα θέματα των Πανελλαδικών στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών της Θεωρητικής Κατεύθυνσης & των Μαθηματικών Θετικής-Τεχνολογικής Κατεύθυνσης

Αρχαία Ελληνικά Θεωρητικής Κατεύθυνσης

Το κείμενο που ζητήθηκε στο Διδαγμένο στα Αρχαία Ελληνικά της θεωρητικής Κατεύθυνσης προέρχεται από τα «Ηθικά Νικομάχεια» του Αριστοτέλη, ένα κείμενο που έχει επαναληφθεί πολλές φορές στο παρελθόν (στις πανελλαδικές 2008, 2009, 2010 & 2012), γεγονός που επιβεβαιώνει την άποψη πως οποιοδήποτε κείμενο ανήκει στην ύλη μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο εξέτασης. Οι νοηματικές-πραγματολογικές παρατηρήσεις (Β1 και Β2) χαρακτηρίζονται ως προσιτές και κατανοητές, καθώς προκύπτουν αβίαστα από τη μετάφραση του κειμένου και δεν απαιτούν αποστήθιση συγκεκριμένων σχολίων από το σχολικό βιβλίο. Τέλος, η ερώτηση εισαγωγής (Β3) παραπέμπει άμεσα στη σχετική απάντηση των σελίδων 152-153 από το σχολικό βιβλίο χωρίς να δυσκολεύει το μαθητή, ενώ η λεξιλογική παρατήρηση (Β4) μπορεί εύκολα να απαντηθεί.
Στο αδίδακτο κείμενο ζητήθηκε μετάφραση στις παραγράφους 103-105 από το λόγο του Ισοκράτη «Αρχίδαμος», η οποία ήταν στα πλαίσια των δυνατοτήτων των μαθητών. Υπήρχαν δύο προτάσεις, βέβαια, που απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή. Οι ασκήσεις γραμματικής ήταν για πολύ καλά διαβασμένους μαθητές, ενώ οι ασκήσεις του συντακτικού ήταν αναμενόμενες και προσιτές ως προς τη διεκπεραίωσή τους.
Υπεύθυνοι Θεωρητικής Κατεύθυνσης: Τούλα Σαρρή, Τάσος Σαρρής

Μαθηματικά κατεύθυνσης
Τα θέματα των μαθηματικών κατεύθυνσης ήταν κατανοητά και κλιμακούμενης δυσκολίας. Το 1ο θέμα ήταν θεωρία η οποία δεν είχε ιδιαίτερες δυσκολίες. Το 2ο θέμα ήταν από το κεφάλαιο μιγαδικών αριθμών. Ο μαθητής θα έπρεπε να ξέρει τις βασικές έννοιες των μιγαδικών, ενώ το σημαντικό ήταν ότι έδινε τα αποτελέσματα που έπρεπε να βρεί ο μαθητής. Το 3ο θέμα είχε κατανοητά ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας που ο καλά διαβασμένος μαθητής θα μπορούσε να ανταποκριθεί σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό. Το 4ο θέμα και ειδικά τα ερωτήματα Δ2 και Δ3 απευθύνονταν σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές και κάλυπτε πολύ μεγάλο μέρος της ύλης. Γενικά, σε σχέση με τα περσινά θέματα ήταν σαφώς πιο κατανοητά και ήταν πολύ πιο κοντά στο πνεύμα του μαθήματος.
Από την ομάδα των μαθηματικών του φροντιστηρίου

line
footer